ROTEX

ROTEX 1480

Det er en stor fornøjelse at være vidne til ROTEX 1480`s udvikling og se hvilket drive vore unge ROTEX ère besidder. De er flittige – de er engagerede – de kan og de vil – ROTEX ère har X -factor.

For at gøre status på ROTEX 1480 er det naturligt at tage fat på hvad der er gennemført og ikke mindst på hvad der ligger i pipelinen.

Lidt historie:

ROTEX 1480 etableres officielt den 22. september 2018 og er efter et stort og meget engageret arbejde nu på benene med Bestyrelse- Vedtægter – Budget – ”Bankkonto” etc. – samt et hav af arrangementer - afholdte såvel som planlagte.

I flæng kan nævnes:

• ROTEX konference sammen med 1440, 1461, 1470 i alt 4 ud af fem mulige distrikter deltog. Projektarbejde, optagelse i DUF og vejledning i bestyrelsesarbejde.

• PETS i 1480 – praktiske opgaver – underholde inbound udvekslingsstudenter i løbet af dagen
  • Præsident Laura Hildebrand på scenen med godt oplæg om ROTEX.
  • Deltagelse i Familiebriefing af kommende udvekslingsstudenter og deres forældre.
  • Deltage i Copenhagen Game Lab (spil)
  • Debriefing 2018 Hotel Pejsegården
  • Info om RYLA 2018 Roskilde
  • Inbound week-end 2018 Slagelse
  • Sommercamp Roskilde Rotary Klub Syd 2018

Men der har også været tid til det sjove - såsom fester – hyggeture og et antal godt besøgte møder i Byens Hus i Roskilde.

Planlagte ideer – aktiviteter:

• Modtage og etablere mentorkorps for indkommende udvekslingsstudenter (inbounds)
  • Gennemføre Roadshows i hele Distriktet

Der er allerede booket 7 klubber: der er fortsat plads til restpotentialet 37 klubber

• Distrikts afrejsebriefing
  • ROTEX International Convention i 2020
  • EEMA
  • ROTEX T-shirts
  • ROTEX cykler for fremtiden
  • Inbound selfiestafet
  • Blive medlem af DUF

Mål:

• 40 ROTEX medlemmer med et årligt kontingent på 150 kr.
  • Budgetlagte omkostninger i forbindelse med mødeafholdelse.

Alt dette vidner om stort engagement og et langt sejt træk, som ROTARY skal være en del af og understøtte gennem deltagelse og åbenhed, vise initiativerne fuld interesse og opbakning f.eks. gennem fadderklubber, inkludere ROTEX i nogle relevante klubmøder.

DET VIL STYRKE ALLE I ROTARY – ROTARACT OG ROTEX

Peter Juhlsgaard Jepsen