Den gode historie fra Faxe RK

Faxe Rotary klub har haft den store ære og glæde at optage 3 nye medlemmer inden for det sidste ½ år, i aldersgruppen 36-44 år.

De nye medlemmer er Stefan Jacobsen (Kvalitetschef i GSV Materieludlejning), Fie Blume (Optiker og indehaver af optikerbutikker i Faxe, Præstø og 1 på vej i Haslev) og Jens Christian Bjørn Larsen (IT- uddannet og medindehaver af IT firmaet NNTV i Filmbyen i Hvidovre.

Som nævnt er de nye medlemmer spredt på 3 forskellige erhverv, hvilket vi ser som en styrkelse af Faxe Rotary Klub.

Det sidstnævnte medlem Jens Christian Bjørn Larsen er samtidig en ud af nu 3 medlemmer der tidligere har været udvekslingsstudenter gennem Rotary Youth Exchange. De 2 andre medlemmer er Peter Laugesen (Leder i Jyske Bank) og Hans Elverdam (Stifter og medejer af Elverdam Advokater A/S), som begge har været medlem af klubben i flere år.

I Faxe Rotary Klub har vi for 1. gang afholdt en Rotary aften for vores outbound udvekslingsstudenter, hvor vi også fik præsenteret Rotex ved Peter Juhlsgaard samt Rotaract ved Rune Rode fra Rotaract i Roskilde. Det var en helt igennem unik aften også set i lyset af, at vi kunne mønstre hele 7 tidligere Exchange Students på meget kort tid og sågar i eksamenstiden. Flere har i øvrigt bebudet deres ankomst, næste gang vi afholder et tilsvarende arrangement.

Vi har evalueret ovennævnte arrangement, og fundet at der skal foretages flere ændringer, så vi kan optimere aftenens program og gennemførelse, men sådan vil det formodentligt altid være med noget helt nyt. Der er også enighed om, at vi løbende vil gentage disse arrangementer i vores programmer, og fremover se det som en del af rekrutteringsgrundlaget.

Nye faxe medlemmer