Rotarys Imagekampagne

Image

På verdensplan ønsker Rotary International, at alle rotarianere skal gøre en indsats over de næste år for at tydeliggøre, hvem vi er og hvad vi står for.

Rotarys værdier skal ikke kun kommunikeres. De skal også vises i praksis gennem udadvendte aktiviteter.

Fornyelse

Rotary International har gennemført en stor modernisering af organisationen og har tilpasset vedtægterne.

Rotarys visuelle udtryk er blevet moderniseret, og der er kommet fælles retningslinjer for, hvordan udtrykket skal være. Det kan du se på www.Rotary.org, eller du kan kontakte dit distrikts PR-ansvarlige.

I 2017 kan vi fejre 100-året for etableringen af Rotary Foundation.

Det er en god anledning til at fortælle om vores organisation og dens meningsfulde og unikke kombination af erhvervsnetværk og humanitær indsats.

Indsats i Danmark

Kernen i markedsføringen af Rotary er de indsatser den enkelte klub foretager.

Det er især i lokalpressen budskabet om vores indsatser spredes. Ikke færre end ca. 4.000 omtaler bliver det til hvert år.

På rotary.dk kan du finde forskelligt materiale til at bruge i din klubs indsats med markedsføringen.

Hvis du har brug for hjælp, så kontakt dit distrikts PR udvalg. Ethvert tiltag, som viser en af de mange gode sider af vores organisation, tæller og bidrager til et øget kendskab til Rotary.

I Danmark har vi også et fælles udvalg for Branding (Public Image/PR) og for kommunikation (Public Relations/PR).

Udvalget består af Rotary Danmarks formand og en repræsentant for hvert distrikt. Udvalget tegner hovedlinjerne for, hvordan vi synliggør Rotary i Danmark.