Donation til SOS Børnebyerne og Børnefonden

Indsendt af Mogens Luun den 15.12.2003
Donation til SOS Børnebyerne og Børnefonden

I klubåret 2003-04 præsenterede udvalget for samfundstjeneste deres forslag til gennemgående tema for klubårets arbejde som international børnehjælp. Udvalget arrangerede en række foredrag fulgt af en debataften i klubregi. Foredragene omhandlede en præsentation af 3 humanitære organisationer, der alle har det fælles mål at arbejde for børns vilkår, blandt gennem tegning af sponsorskaber. Disse omfattede SOS-Børnebyerne, Børnefonden og International Børnehjælp.

Udvalget for Samfundstjeneste tog det første klubinitiativ i forbindelse med klubbens julemøde, hvor der blev arrangeret en konkurrence om at fremstille to malerier, der efterfølgende blev bortauktioneret gennem et amerikansk lotteri. Herigennem kunne klubben donere de to af fondene, SOS Børnebyerne og Børnefonden med hver 2.000 kr.

Den 15. december 2003 blev pengegaverne overrakt. Efter overrækkelsen takkede Niels Yde for gaven, der, som han sagde, under ingen omstændigheder kan betegnes som lille eller ubetydende. Han oplyste således også, at gaven ville blive brugt i Nairobi, Projekt gadebørn, i samspil med en HIVAIDS klinik. Knud Flensted Jensen fra Børnefonden kunne ikke deltage ved overrækkelsen men modtog gavechecken med posten.