Indsendt af Mogens Luun den 15.11.2007
Velgørenhed og god vin hånd i hånd på Søllerød Kro

70 deltagere spiste, drak og var glade – og sendte 250.000kr. til velgørende projekter i Afrika.

Velgørenheds arrangementer i forbindelse med ædel vin er særdeles velkendt i USA, men har hidtil været et uset fænomen herhjemme altså indtil vores egen Johnny Madsen fik ideen og tog initiativet og arrangerede dette ambitiøse velgørenheds projekt på Søllerød Kro – prisen for denne aften var sat til 7000kr. pr næse hvilket gav os novicer lidt sved på panden, men Johnny troede på projektet og det blev da også en stor succes med kaviar og trøfler og klodens dyreste vine samtidig med at arrangementet kastede det flotte resultat af 250.000kr af sig til klubbens børnehjælps arbejde i Afrika.

Som Johnny siger, så bliver det hele ligesom bare endnu sjovere, når alt går op i en højere enhed og folk bliver mere motiverede for velgørenhed.

Ideen var at servere verdens største vine garneret med trøfler, foie gras og kaviar samtidig med at verdens uden sammenligning største vinpersonlighed, amerikaneren Robert Parker, kommenterede aftenens vine. Robert Parker var dog forhindret men sendte sin nye medarbejder Neal Martin der underholdt aftenens gæster.

Niels Yde fra SOS Børnebyerne og Anette Stryhn fra International børnehjælp modtager hver 115.500kr. flankeret af Præsident Finn Ruben Dam og Johannes Østergaard med Johnny Madsen i midten

Det prægtige overskud til Roskilde Syd´s velgørenhedsarbejde blev givet til International Børnehjælp hvor Børnehjemmet i Mukono får nye sovesale og SOS Børnebyerne vil opføre en børneby i Botswana.

Der var en del avisomtale af arrangementet i både DAGBLADET, Børsen, Berlinske tidende og Jyllandsposten både op til og bagefter så alt i alt en rigtig flot profilering af Rotary og nogle af vore mærkesager.