Indsendt af Mogens Luun den 2.5.2006
Roskilde Syd Rotary Klub støtter landsforeningen Ønskefonden

Landsforeningen Ønskefonden er et foretagende, der har haft Roskilde Syd Rotary Klubs bevågenhed, idet landsforeningen Ønskefonden er et godt initiativ til stor glæde og lyspunkt for uhelbredeligt syge børn og unge i Danmark og deres nærmeste familie.

Landsforeningens formand har besøgt vores Rotary klub og har efterladt et indtryk, at en opfyldelse af dette største ønske netop kan betyde tilbagevendende livsglæde og give den betrængte familie et tiltrængt pusterum og mindeværdige stunder og kan i en periode give såvel barn som familie lindring i en svær tid. Ønskerne kan være mangfoldige. Med en donation på 5.000 kr. har Roskilde Syd Rotary Klub ønsket at støtte landsforeningens arbejde. Ønskefonden i Danmark er startet i 1999 efter et lignende forbillede i USA, og har det formål at opfylde et højeste ønske for børn og unge fra 3 til 18 år, der lider af en livstruende sygdom. Den 2. august 2001, fik den syvårige leukæmiramte Pernille som den første i Danmark sit højeste ønske opfyldt. Pernilles ønske var at få sin egen ridehest og siden er knap 500 børns ønsker opfyldt.
Ønskefonden modtog den 1. maj 5.000 kr. i donation til at hjælpe med at dække syge børns ønsker, donationer blev givet på klubbens fødselsdagsmøde.

Ønskefondens logo