Julehilsen fra distriktsguvernøren

Læs distriktsguvernør Jakob Volthers julehilsen til distriktets medlemmer

En fantastisk rejse nærmer sig sin afslutning

Mit mål var, at jeg skulle besøge alle distriktets klubber i min Guvernør periode og helst inden 31. december 2022.

Møderne blev planlagt og alle klubber sagde ja til et besøg. Det blev til 56 klubbesøg, da nogle klubber har slået sig sammen. Det første møde fandt sted 15. august 2022 og i dag 29. november har jeg været på besøg hos Frederiksberg-Falconér, Amager Strand og København Grundtvig og nu resterer bare 8 klubber. Som i dag, har der flere gange været morgenmøde-, frokostmøde- og aftenmøde-besøg samme dag og besøg lidt længere væk – såsom Hasle/Rønne, Nexsø og Nuuk.

Derudover besøgt Rotary Øresund og været til deres 50 års Jubilæumsfest. Chartring af Rotary Club of Lyngby International og deltaget i 50 års jubilæum i Furesø Rotary Klub.

Endelig og ikke mindst en vel-gennemført Distriktskonference i dejlige rammer på Rungstedgård. Dejligt at være under forhold med fine lokaliteter og lækker forplejning. Det sted, som Peder Jon havde ønsket til sin konference, men måtte opgive på grund af Covid 19.

Alt dette kunne ikke lade sig gøre uden en effektiv distriktsledelse samt AG-gruppe – tusind tak.

Når man vælger at besøge alle klubber, så kan man desværre ikke deltage i alle udvalgsmøder. Jeg er dog af den overbevisning, at udvalgene kører ganske effektivt uden mig og håber, at jeg i sidste halvår af min tid som Guvernør vil blive inviteret med.

Også her tak for jeres store indsats.

Vi har haft besøg af verdenspræsident Jennifer Jones i hele 3 dage. I samarbejde med distrikt 1480 blev det arrangeret og forløb på fornem vis. Dog blev jeg ramt af panik, da jeg missede første dag grundet storm i Grønland, hvor jeg var på besøg. Kæmpe tak til alle de medlemmer, som var med til at få dette omfattende arrangement til at blive en stor succes.

Rotary medlemmer, alle som deltog, mødte en verdenspræsident i øjenhøjde – et varmt og venligt menneske med omkring 300 rejsedage.

Så mine møder med 56 klubber – det er ingenting – men jeg er dog glad for at det lykkedes.

Hvor er I forskellige og hvor er I dejlige og venlige. Det har virkelig været hvert eneste besøg værd.

Nu vil jeg ønske alle Rotary medlemmer i Distrikt 1470 en rigtig god Jul og et godt og lykkebringende Nytår.