Besøg af Jennifer Jones

Læs om Verdenspræsident Jennifer Jones besøg i distrikt 1470 og 1480.

RI præsident Jennifer Jones’ besøg i Distrikt 1470 og 1480 – 23. – 25. oktober 2022

Sikken et besøg ………. Utroligt, hvad Jennifer Jones nåede på 3 dage.

På grund af fly-forsinkelse måtte et besøg i Malmø udgå, men blev klaret via onlineopkobling fra lufthavnen. Derudover blev programmet overholdt og fuldført på helt fantastisk vis.

Fra velkomst med distriktsledelserne i 1470 og 1480 søndag aften til afgang mod Svendborg tirsdag aften var verdenspræsidenten nærværende og inspirerende hele tiden.

Den 24. oktober deltog Jennifer Jones i FN byen til pressekonference med Dr. Hans Kluge, WHO Regional director Europe og derefter i interviewstudie om End Polio Now og deltagelse i fejring at 20 år uden Polioudbrud i Europa.

Under mødet i FN Byen blev der tid til en snak om ungdomsarbejdet i distriktet. Hvordan driver vi ungdomsarbejdet – både udveksling og Rotaract.

Der blev afholdt et privat kaminmøde med medlemsudvalget om udviklingen af medlemsarbejdet, rekruttering og fastholdelse af medlemmer samt udvikling af klublivet.

Den 25. oktober besøgte Jennifer Roskilde i Distrikt 1480 – brunch og velkomst ved Guvernør Annette Hansen og indlæg vedrørende Sct. Hans Kilde i Roskilde, som Rotary vil støtte restaureringen af.

Jennifer Jones takkede for velkomsten og henvendte sig også til de to tilstedeværende udvekslingsstudenter. Derefter besøg ved kilden og rundvisning i Roskilde Domkirke af tidligere domprovst Jens Arendt.

Frokost og klubmøde i Frederiksberg RK  -  mødet handlede om Ukraine og havde et foredrag af Jørgen Rasch om Ukrainehuset.

Eftermiddagsbesøg i Fountain House – et dansk Rotary støttet projekt.

Derefter deltagelse i Ny i Rotary arrangement sammen med distrikt 1480 på Rest. Bellahøj.

Farvel til distrikt 1470 og 1480 med afskedsmiddag og derefter gik køreturen mod Svendborg med Claus Højmann, som havde været chauffør for Jennifer og Lena alle dagene.

En verdenspræsident, som holdt alle sine taler og indlæg uden manuskript – målrettet, inspirerende, levende og  -  meget, meget imponerende.