60 års jubilæum i Nysted RK

Der har været 60 års jubilæum i Nysted Rotary klub.

Jens Erik Larsen kom til Nysted i halvtredserne fra Nordjylland. Han havde mødt sin kommende ægtefælle, der kom fra Lolland. De startede småt i Nysted, men etablerede en stor manufakturhandel i Nysted, og ekspandere yderligere med en møbelhandel. Ja, Nysted har haft sin egen Mads Skjern, dog med den forskel, at Jens Erik altid har været et yderst sympatisk menneske.

Jens Erik blev som 30 årig optaget i Rotary den 25/8 1960. Han kom til en klub, hvor man var des og har fulgt med udviklingen i klubben, hvor der er en friere omgangstone. Har beklædt mange poster i Rotary, og var præsident i 1979-1980. Har samlet alle ugebrevene fra sin tid i klubben, og er flink til at dele brevene med klubben, gerne i sine 3 minutter.

Jens Erik har haft en høj mødeprocent og er altid aktiv på møderne.

Jens Erik blev fejret den 13/8, hvor klubben havde Guvernørbesøg.

Berit Henriksen