Videomøder

Mange klubber kan have glæde af videomøder. F.eks. når der er tale om møder med stor interesse. Og hvor afstanden kan være et problem.

Men også i områder der er tyndt befolket har videomøderne sin berettigelse. De fleste har adgang til den teknologi der skal bruges. Og kan finde et egnet sted at afholde møderne. Det største problem er at finde klubber med samme mødedag og tidspunkt.

Videomøder har i en tid været præsenteret mellem Nuuk Rotary og fem klubber på Sjælland. Og det har vist at fungere rigtigt godt. Møderne afvikles på sædvanligvis. Forskellen er, at når det er foredragsholderen tur. Samles klubberne i et videomøde. Dynamikken der er ved almindelige møder går ikke tabt. Det er hurtigt glemt at man ikke er i samme lokale.