Hvorfor er der to klubkalendere i rotary.dk?

Mange synes vores nye portal er meget intuitiv og ret nem at finde rundt i. Andre synes, at den er da voldsomt besværlig. Her kommer lidt tips til, hvad der kan gøre jeres brug af portalen noget nemmere.

Hvorfor er der to mødekalendere?

Den mødekalender du sendes videre til umiddelbart efter login er din personlige mødekalender. Her vises alle de møder, hvor du står på deltagerlisten. Og det uanset, om det er et klubmøde, et udvalgsmøde, et distriktsmøde m.m. På den måde har du altid dine personlige Rotarymøder ved hånden.

Den anden mødekalender finder du, når du klikker på din klubs navn i boksen Klub Info. Her får du vist en kalender med alle de møder, der afholdes i din klub uanset, om du er på deltagerlisten eller ej. Dermed kan du være opdateret med, hvilke møder der faktisk afholdes i klubben.

På AG-niveau, distriktsniveau og landsniveau kan du ligeledes se alle møder der afholdes på de forskellige niveauer.

Hvis du vil overføre møder til din egen kalender - Microsoft Outlook, Google Kalender og Apple Calendar - kan du gøre det ved at klikke på "Eksport ICS". Derved dannes en kalenderfil - lægges sandsynligvis i din downloadmappe. Åben den og vælge dernæst Gem og mødet er automatisk sat ind i din private kalender.

Birte Marie Linnebjerg, bml (at) rotary.dk