Shelterbox

Rotary International og ShelterBox har nu formelt arbejdet sammen som partnere i 5 år.

Partnerskabsaftalen er Rotary Internationals første partnerskab, og formålet er, at skabe en stærk platform for Rotarys indsats sammen med ShelterBox. En del er allerede nået, men verden tæller i dag over 85 mio. mennesker, der er fordrevne og uden tag over hovedet. Prognoserne er skræmmende. I 2025 regner man med, at over 250 mio. mennesker er hjemløse.
Det betyder, at behovet for hjælp er enormt. Hver gang vi i Rotary donerer kr. 5.000, så sikre vi en familie et nyt midlertidigt hjem. Eller også sikrer kr. 5.000,  at en ny klasse får en såkaldt SKOLEBOX, og med den mulighed for igen at få uddannelse i en hel klasse.

ShelterBox har nu hjulpet i landene omkring Syrien i 8 år, og det sideløbende med, at ShelterBox har bistået i 30 andre hjælpeoperationer. Det sværeste ved en situation, som den i Syrien er, at vi er tilbøjelige til at  glemmer de langvarige konflikter. Det vil derfor være en fornem opgave for Rotarys klubberne i distrikt 1470 at hjælpe de mange nye flygtninge med såvel telte, som skoleudstyr.
Netop nu fornemmer vi selv, at sommeren har forladt os, men i områderne omkring Syrien er kulden helt anderledes markant, og enhver ShelterBox vil være en gave – så kan din klub finde midler, så vil vi i ShelterBox Danmark oprette et termometer og måle hvor mange penge distrikters klubber donere inden udgangen af 1. kvartal 2019. Sæt venligst donationer ind på ShelterBox Danmarks konto reg. nr. 2413 konto nr. 627 471 39 82, så sender vi et donorbevis og næste uges ShelterBox Up Date.

Rigtig god jul og et godt Nytår!

Karsten Thuen, formand
ShelterBox Danmark