Scholarships for unge studerende i Litauen

Et Rotary samarbejde i ICC regi, mellem Danmark og Litauen

Vil din klub gøre en forskel for et ungt menneske

Som klub kan I støtte en bachelorstuderende i hjemlandet Litauen med et Rotary Scholarship for blot EUR100 pr. måned i 10mdr. eller op til 3år.

Læs mere her: ICC Litauen Scholar. er din klub parat til at støtte en ung studerende.pdf

Lige nu søger vi klubber i distrikt 1470 som er interesserede i at støtte en ung, som et klubprojekt.
ICC Danmark-Litauen forsøger at gøre en stor forskel for mange litauiske studerende. De studerende har begavelsen, men ikke økonomien til at klare 3-4 års bacheloruddannelse. Den litauiske stat giver som herhjemme et tilskud på ca. 100 Euro om måneden, men det kan man ikke klare sig for, når man skal betale for værelse, mad og bøger.  Foreløbig har 2 af distriktet klubber ydet støtte til unge, og da programmet er forholdsvist ungt, forsøger vi herigennem at gøre opmærksom på dette program.

Kort sagt gennem ICC Danmark-Litauen er  det muligt at give et litauisk stipendiat, hvor en dansk Rotary klub giver 8.000 kr. om året til en navngiven student. Studenten forpligter sig til at have kontakt med klubben.

Hvis du vil vide mere om ICC Danmark-Litauen, kan du kontakte distriktets repræsentant: Anne-Marie Bach, a-m.bach (at) hotmail.com