Rotary hjælper med at reducere børnedødeligheden i Nepal.

Skovshoved Rotary Klub og Rotary i Nepal lancerer i samarbejde med Chimalaya Charity et spændende projekt kaldet Bag4Life.

Hvad er Bag4Life?

Bag4Life, der produceres lokalt i Nepal, er meget mere end en pusletaske med startpakke og udstyr. Bag4Life betyder også direkte støtte gennem hjemmebesøg af en sundhedsplejerske samt en lang række støttende ydelser til mor og barn i de første 2 år.

Som de første i Nepal tilbyder Chimalaya Charity nu besøg til mor og hendes nyfødte baby i eget hjem af en sundhedsplejerske - efter dansk forbillede.

En donation på 300 kr. til Bag4Life projektet gør det muligt for Chimalaya Charity at sende en sundhedsplejerske ud til mødrene med en taske umiddelbart efter barnets fødsel. Tasken er tilpasset behovet hos de nyfødte nepalesiske børn og deres forældre, og rummer lokalt fremstillet babytøj, bleer, bæretørklæde og produkter som sæbe, desinfektionsmidler og termometer. På den måde støttes det lokale samfund samtidig med, at hver Bag4Life giver Chimalaya Charity mulighed for at opbygge loyalitet over for mødre og familier.

Du/din Rotary Klub kan hjælpe flere børn til en god start i livet:

Årets julegave - donation

En Bag4Life koster 300 kr. og vi håber, at rigtig mange Rotary klubber og deres medlemmer vil donere én eller flere tasker og derved hjælpe mødre og nyfødte i Nepal.

Overskuddet fra klubbens julebanko el.lign. kan med fordel anvendes til Bag4Life donationer.

MobilePay 300 kr. til 29 64 34 89 og skriv Bag4Life.

Læs mere herom i det seneste nummer af Rotary Norden (nr. 6, 2017) eller på facebooksiden Skovshoved Rotary Klub.

Seneste nyt: Rotary Danmarks Hjælpefond og Skovshoved Rotary Klub har hver doneret kr. 30.000 til produktion af Bag4Life-tasker, som i samarbejde med Rotary i Nepal vil blive uddelt til mødre og deres nyfødte børn.

Repræsentanter for Chimalaya Charity kommer gerne ud i klubberne for at fortælle mere om det spændende hjælpearbejde i Nepal.

Hans Frederik Carøe (Skovshoved Rotary Klub) står til rådighed for yderligere oplysninger – telefon 4073 4305