Iværksætteri

Og vinderen bliver……

For andet år i træk afholdt Rotary klubberne Amager, Dragør, Christianshavn-Slotsholmen, Kastrup, Tårnby, Sønderbro og København Ørestaden et meget succesfuldt event med fokus på Iværksætteri. Seks meget kompetente iværksættere dystede om at vinde Amagerklubbernes Iværksætterpris 2018.

Vinder af Iværksætterprisen 2018 blev Kaffe Bueno. Kaffe Bueno’s projekt går ud på at udtrække olier af kaffegrums, og sælge det til kosmetikindustrien, skaber de både arbejdspladser, sparer miljøet for en masse methan-gasser, genbruger et affaldsstof. Derudover er det et projekt med masser af eksportpotentiale og videreudvikling af ekstraktionsprocessen.

Stort tillykke med endnu et succesfuldt arrangement med spændende indlæg fra de 6 Iværksætterfinalister Virsabi, Lokalist, Designkunst, Global Aviation Contractors, Lomino.io og Kaffe Bueno indstillet af henholdsvis Sønderbro, København-Ørestad, Kastrup, Dragør, Christianshavn-Slotsholmen og Amager.

De syv klubber på Amager Rotary kan være stolte af det samarbejde, der er på tværs af klubberne under ledelse af de syv præsidenter. Tak for støtten til mange sponsorer og gæsterne som er med til at bidrage til at vi kan støtte Iværksættere på Amager, hvor vi også kan konstatere, at vores mentor- og sparringsprogram for iværksættere virker, hvilket bl.a. sidste års vinder Camilla Enge, Refarmed gav udtryk for, da hun fortalte om forløbet siden Refarmed vandt i 2017.

Refarmed vandt 2017 og Kaffe Bueno blev vinder af prisen i 2018

Referat af: Løkke Munk Kirkegaard, Ass guvernør område 6