GirlTalk fejrede 15-års jubilæum

GirlTalk fyldte 15 år, hvilket den 2. september blev markeret med en dag fyldt med vigtige oplæg, gode taler og indslag.

Alle i GirlTalks ånd og alle som tak for den store støtte GirlTalk har mødt gennem årene. De fine oplæg byggede på direktøren for GirlTalk Anna Bjerres forklaring omkring at piger tit føler sig forkerte, fordi de tror, at de skal være lykkelige og glade hele tiden, men at det ikke hænger sådan sammen. Et pres pigerne også oplever i forhold til det sociale, hvor grupperinger og mobning kan få store konsekvenser for pigerne. For hvornår er man ven-inde, og hvornår er man ven-ude.

GirlTalk har gennem de sidste 15 år, gjort en kæmpe forskel for unge piger og hjulpet dem igennem deres problemer gennem anonym livechat, rådgivning og sparring.

Under de forskellige events til fejringen, startede livechatten, pigernes livline, så man kunne få et indblik i de frivillige bag skærmen og hvordan de stille og koncentrede arbejdede med rådgivning til de piger der undervejs skrev ind.

Pigerne i Danmark har fortjent at blive lyttet til. de har fortjent at vide at de er værdifulde, siger Anne Bjerre grundlægger af GirlTalk.

Rotary og GirlTalk er knyttet tæt sammen, og man kan i årsberetningerne se Rotary omtalt som en vigtig støtte og bidragsyder. Rotary klubber, Rotary Danmark og RDF har gennem årene støttet op om projektet, og Skovshoved Rotary Klub har gjort klubbens julebingo til en fast bidragsyder.