Girls Scholarship Project” i Kosovo

Hjælp Virum Sorgenfri med at hjælpe pigerne i Kosovo

Virum – Sorgenfri Rotary Klub gennemførte i 2015/2017 et nu velafsluttet projekt med
vandrensningsanlæg til 3 skoler i Kosovo- Projektet blev gennemført i samarbejde med
Pristina International Rotary Klub.

Denne klub har nu også et projekt kørende med at skaffe midler til at hjælpe med at give et antal unge piger mulighed for at fortsætte deres skolegang udover 6. skoleår.

Dette kræver nemlig skoleskift og deraf følgende transportudgifter m.m.. En udgift, som fattige forældre fra landområderne i Kosovo ikke kan klare. Derfor bliver dygtige piger desværre taget ud af skolen efter 6. Klasse – drengene får oftest lov at fortsætte.

Virum-Sorgenfri Rotary Klub har besluttet at hjælpe pigerne i Kosovo, og har derfor arrangeret en koncert i Sorgenfri Kirke den 22. september 2018 klokken 19.30.

Til denne koncert spiller Folkbandet  ”Christensen og Kanne” .

Tryk blot på denne tekst og køb jeres billet.

Vi håber, at rigtig mange vil købe en billet og samtidig få en rigtig hyggelig og sjov aften med danske, irske og skotske sange. Der bliver også mulighed for at købe en øl eller en kop kaffe.