Walk for Polio

På basis af succesen fra 2022, gentager vi i 2023 “Walk for Polio”.

Walk for Polio

“Walk for Polio” er en gåtur i din klubbens lokalområde med deltagelse af klubbens medlemmer, deres familiemedlemmer og beboere i lokalområdet.

Her finder du en eksempel for hvordan en invitation til Polio March kan se ud og som din Klub kan bruge som inspiration for jeres invitation.

Invitationen er i Powerpoint format så du nemt kan arbejde med den og ændre informationen så den passer til din klub og til jeres arrangement. Husk bl.a. at skifte Klublogo ud med jeres officielle logo. Du kan lave din klub logo på rotary.org klik her (kræver at du har login).

Hvis du er i tvivl om du har jeres officielle logo, kontakt PR Udvalget (link: https://www.rotary.dk/committees/202324-pipr-udvalg).

Invitationen kan med fordel deles på klubbens og medlemmernes egne Facebook eller LinkedIn profiler for at invitere venner og familier. Den fil som skal anvendes til SoMe opslag skal gemmes som en JPEG fil - det gøres ved klikke på fanen ‘filer’ og dernæst ‘eksportere’ - og klik i ‘filformat’.

Her finder du eksempel på en alternativ invitation med hvid baggrund. Det er bedst at bruge denne version hvis invitationen skal bruges i print. Hvis filen skal gemmes som PDF, følger du samme procedure som for oprettelsen af JPEG filen.

I bestemmer selv ruten og gåturens længde. Der anbefales at vælge en rute som:

• Er tilgængelig for de fleste, også dem, som kan være sværgående samt kørestolbrugere.
  • Giver mulighed for en eller flere stop undervejs.
  • Kan lægges mærke til af tilfældige forbipasserende.

Husk at registrere din klubs aktivitet her (link til: www.endpolio.org/register-your-event) før afholdelsen så klubben og Distriktet kan få omtale direkte fra EPN global.

Efter afholdelsen af Polio March, kalkulerer I det antal skridt, som klubben er gået (antal skridt per person * antal deltagere) og sender info med: Klubbens navn, antal skridt gået, indsamlet beløb senest den 26.10.2023 kl.20 til Jette Baden (jettebaden (at) gmail.com).

Den Klub, der har opnået de bedste resultater vil modtage en officiel anerkendelse fra Distriktets Polioudvalg.

Husk at annoncere arrangementet på Facebook og opret evt. en begivenhed.

Husk også at registrere din aktivitet og dele billeder både med os i udvalget og her, så klubben og Distriktet kan få omtale direkte fra EPN global.

Kontakt evt. PR Udvalget ((link: https://www.rotary.dk/committees/202324-pipr-udvalg) hvis du har brug for at lære hvordan du gør det. Her (link til filen: Polio Walk Opslag SoMe) finder du en eksempel på hvordan SoMe opslaget kan udformes. Husk at filen skal gemmes som JPEG før du kan bruge den på Facebook.

Klubberne opfordres til at kontakte lokalpressen og udsende en pressemeddelselse. Hent skabelon her.

Organiseret Walk for Polio - 2024:

Klub dato kl

Distriktets mål for arrangementet er at:

• En halvdel af Distriktets klubber er aktiveret.
  • Distriktet går 5 mio skridt.
  • Der opnås indsamling af min. 100.000 kr.
  • En tredjedel af klubberne har fået omtale i lokalpresse (ca. 10 artikler)

Hvad forventes af din klub?

• Klubberne kan arrangere deres ”Walk for Polio” forskelligt i perioden 1.-27.10.2024. Der skal dog indsamles penge til fordel for Polio og der skal registreres antal gået skridt.
  • Aktivitetens målsætninger for din klub er at:
    • Skabe synlighed for Rotary og End Polio Now lokalt
    • Indsamle penge for End Polio Now
    • Styrke sammenhold i Klubben
  • Mulige måder at indsamle penge på:
    • I kan kræve en deltagelsesgebyr (i.e. 100 kr). Deltagelsesgebyret kan evt. inkl. et traktement.
    • I kan finde en eller flere lokale sponsorer. Det er typisk muligt at søge mikro-sponsorater på 3.000 kr – 6.000 kr – 10.000 kr. I finder skabelon til følgebrev til mulige sponsorer her. Efter indgåelse af sponsoraftalen modtager sponsorer et sponsorcertifikat, som de også kan bruge online, kan evt. blive omtalt på Klubbernes SoMe, kan inkluderes i de lokale pressemeddelelser)
  • Klubbene kan evt. organisere en ”stand” langs ruten med salg af kaffe/kakao, kage osv.  Standene bør have en klar Rotary/End Polio Now skiltning (se på mulighed for at låne synlighedsmateriale her (link til: https://www.rotary.dk/districts-distrikt-1470/udlansmaterialer)

Lad os sammen gøre en forskel!