Nyt fra ungdomsudvekslingen

Nyt fra Ungdomsudveksling D1480

Alt i dette år har været præget af Covid-19. Ungdomsudvekslingen er ingen undtagelse. Vores studenter der var på udveksling i 19-20, kom hjem i spredt fægtning fra marts til hen i juli. Alle kom sikkert hjem og uden at have være ramt af smitte heldigvis.

Ungdomsudvekslingen for 20-21 blev suspenderet i hele verden så ingen af de 24 studenter fra vores distrikt, der havde glædet sig til at rejse ud i august, kom af sted. I stedet er de blevet tilbudt at komme på udveksling i 21-22. Det er der flere der har taget imod.

Vi har nu i alt 27 studenter i distriktet, der er blevet valgt ud af klubberne og som nu skal til at gøre sig klar til at rejse. Og ja, vi håber stadig det vil kunne lade sig gøre på en eller anden måde at have ungdomsudveksling igen til næste år. Det kan måske nok se meget usikkert ud lige nu, men der vil blive taget stilling til om vi kan genoptage ungdomsudvekslingen i 21-22, når vi kommer ind i januar.

Ny Chairman til RDU Long Term udvekslingsprogram og ny ADC-Inbound i D1480.

Vores nuværende Chairman for Long Term udveksling i Multidistrikt Danmark, Poul Risager fra D1440, har valgt at stoppe med udgangen af dette Rotaryår.

Henrik Tams Gildberg

Vores ADC-IN Henrik Tams Gildberg har sagt ja tak til udfordringen og bliver ny Chairman for RDU Long Term program.

Henrik har gennem mange år været Assisterende DistriktsCounsellor, Inbound koordinator, i vores distrikt og har indgående kendskab til Long Term programmet. Henrik bliver den helt rigtige afløser for Poul. Det bliver godt med Henrik ved roret og vi glæder os alle til samarbejdet.

Til at afløse for Henrik i vores distrikt, har Club Counsellor Gertrud Kofoed Rasmussen fra Hårlev-Karise Rotary Klub sagt ja tak til jobbet som vores nye Assisterende DistriktsCounseller, Inbound koordinator ADC-IN. Gertrud har i de senere år været CC, hun har selv været udvekslingsstudent, været værtsmor til studenter, haft sin ene søn udsendt og nu endnu en søn, der er på vej ud som udvekslingsstudent.

Gertrud

I ungdomsteamet glæder vi os rigtig meget til at arbejde sammen med Gertrud.

Fra det kommende Rotary år 21-22 kan D1480 således bryste sig af at være repræsenteret med Henrik Tams Gildberg som Chairman samt 3 ud af 4 assisterende chairmen i RDU Long Term Programmet, nemlig Tina Amador ACM-Out, Torben Kjær Nielsen ACM-Out og Torben Bo Nielsen ACM-IN. Det glæder vi os meget over.

Distrikt 1480 Ungdomsteam ønsker

GLÆDELIG JUL OG GODT NYTÅR.

DC Kim Skourup