Distrikt 1470 afholder RYLA den 15. – 17. marts 2024

Hvad er RYLA? RYLA står for Rotary Youth Leadership Award

Distrikt 1470 afholder RYLA den 15. – 17. marts 2024

Hvad er RYLA?  RYLA står for Rotary Youth Leadership Award. Det er et officielt Rotary-program, der har til formål at udvikle og styrke selvstændighed og lederegenskaber hos unge mennesker gennem en intensiv og involverende læringsproces.

Hvem er målgruppen?   Dette RYLA er for engagerede unge i aldersgruppen 18-30 år. Typisk en lederskikkelse trods sin unge alder – en person der tager initiativ og ansvar.

Hvad er klubbens opgave? Klubbens opgave er at finde en deltager til RYLA og at betale en del af deltagergebyret. Klubben betaler 2.000 kr. pr. deltager, og distriktet dækker den resterende udgift.

Din klub kan fx lede efter en egnet kandidat blandt tidligere udvekslingsstudenter, en ung lokal iværksætter, en leder i en lokal sportsklub, et barnebarn …. eller noget helt femte J

Hvis der kommer flere end 20 ansøgere, udvælger RYLA-teamet de endelige deltagere, for at sikre den bredest mulige deltagergruppe.

Tema for RYLA 2024   Vi vil arbejde med forskellige oplæg og øvelser, som giver deltagerne indblik i forskellige ledelsesdiscipliner - og vi vil benytte årets Rotary slogan: Create hope in the world til et gennemgående gruppeprojekt.

Der vil være oplæg holdt af ledere og eksperter, som kan inspirere deltagerne. Nogen som selv har gjort en forskel, har gået forrest og har vist vejen.

Sponsor-middag   Lørdag aften fremlægger deltagerne deres gruppeprojekter, hvor sponsorklubben har mulighed for at deltage gratis med 1 person - øvrige deltager betaler 300,- kr.

Tid, sted og praktisk   RYLA 2023 foregår på Danhostel i Ishøj
Fredag 15.3 kl. 17.00 – søndag 17.3 kl. 15.00.
Ansøgningsfrist 25. januar / Jo før - jo bedre

Med venlig hilsen RYLA-teamet 2023