Mind your own business

Vores president Elect har modtaget en henvendelse fra "mind your own business," der lige nu - som i LIGE NU -
søger venturepiloter til at støtte unge udsatte til iværksætteri. Noget for dig? Se mere her:

Mind Your Own Business er en organisation, der skaber udviklingsprogrammer for drenge fra udsatte boligområder. Med iværksætteri som omdrejningspunkt samler vores programmer det store sociale potentiale i erhvervslivet og civilsamfundet i en fælles indsats, der styrker drengenes faglige kompetencer, sociale relationer samt deres tilknytning til uddannelsessystemet, arbejdsmarkedet og det danske samfund.

Vi har arbejdet i Århus i de sidste 4 år og har bl.a. haft tæt samarbejde med Lasertryk, Insights Danmark, KPMG m.fl.

Lige nu søger vi frivillige ”venturepiloter” – mentorer som har lyst til at samarbejde med drengene én gang om ugen i 2-3 timer over de næste 8 måneder med opstart fra om 14 dage.

Konkret søger vi venturepiloter til 2 forløb i Århus:

1. Mind Your Own Business Programmet: vores opstarts-program hvor vi om 14 dage starter op i Møllevang med elleve, 16-17 årige drenge. Over 8 måneder tilbydes drengene indflydelse og ansvar for et fokuseret forløb, hvor de skal etablere egen virksomhed, producere eget produkt samt sælge og markedsføre det.

1. Link til frivilligopslag: http://www.myob.dk/2017/08/14/vi-soeger-frivillige-venturepiloter-til-en-ny-saeson-mind-your-own-business-3/

1. Mind Your Own Business Akademiet: vores overbygnings-program hvor vi over de næste 8 måneder tilbyder fortsat støtte og kompetenceudvikling til elleve 17-20 årige drenge fra mikrovirksomheden ”Whired” der, efter at have afsluttet Mind Your Own Business Programmet sidste år, er super motiverede for både at fortsætte den gode udvikling i deres mikrovirksomhed samt udvikle deres individuelle kompetencer.

1. Link til frivilligopslag: http://www.myob.dk/2017/08/10/mind-your-own-business-akademi-soeger-frivillige-venturepiloter-2/

Vi håber meget at høre fra nogle af jeres medlemmer : )

Mads Damkjær Oustrup, som er projektkoordinator, kommer til et af vores møder senere på efteråret.