AG Per Helwigh orienterer

Månedsbrev marts 2017

På det nyligt afholdte President Elect Training Seminar den 4. marts 2017 var det indlagt i programmet, at præsident electerne skulle forsamles i dialogmøder i de forskellige AG-områder og her orienteres om forskellige emner som for eksempel Foundation, Membership, Ungdomstjenesten, PR, Hjælpefonden, Polio og RLI.

Dialogmøder

Tilbagemeldingen fra PETS mødet er, at den dialog, der opstod under de forskellige gruppemøder i AG-områderne, viste sig at være ganske nyttig og relevant for klubbernes mulighed for på tværs af klubberne at skabe samarbejde og inspiration inden for en mangfoldighed af arbejdsopgaver, som de enkelte klubber lægger vægt på og udøver.

Der blev helt konkret lavet aftaler om bestemte tiltag og samtidig etableret personlige kontakter mellem de deltagende præsident electer. Disse kontakter er afgørende for, at der kan iværksættes projekter og samarbejder på tværs af klubberne om det, som klubberne kan blive enige om.

Der findes flere eksempler på, at der med involvering af flere klubber er skabt grundlag for gennemførelse af konkrete projekter også i udlandet. Der er andre eksempler på, at man lokalt har lavet tiltag, som har haft betydning for lokalområdet. Det sidste er nok det, som klubberne lægges mest vægt på i forhold til at skabe synlighed lokalt.

Alt i alt viser forløbet af det afholdte PETS-møde og tilbagemeldingerne derfra, at det er relevant for klubberne at drøfte mulighederne for samarbejde på tværs af klubber og herunder også koordinering af intercitymøder via det netværk, der etableres mellem præsident electerne.

Dialogen finder sted på de faste møder på distriktsplan, såsom PrePets- og Petsmøder og den årlige distriktskonference, men også på de mere uformelle møder i de forskellige AG-områder, som afholdes i samarbejde mellem AG´ere, præsidenter og præsident electer. Herudover er der mulighed for at inddrage emner af fælles interesse på formøderne til guvernørens klubbesøg.

Det væsentlige er, at vi i fællesskab bruger de oplagte muligheder vi har, når vi mødes, til at styrke samarbejdet mellem klubberne.

Per Helwigh

AG område 5