Råd fra Rotaracterne

Årets tema ”Rotary hjælper mennesker ved at vi mødes, udveksler idéer og gør en forskel” gør sig gældende både lokalt og internationalt. En af organisationens særlige juveler er vores muligheder for at skabe relationer på tværs af både menneskeskabte, politiske og religiøse grænser.

Rotaracterne navigerer på en en vidunderlig naturlig måde i de internationale fora, og jeg har derfor spurgt dem om de har gode råd, de vil give videre til medlemmerne i Rotary. Hermed rotaracternes forslag til at bygge videre på de internationale muligheder:

• få en venskabsklub og skab tætte relationer
  • brug tid på jeres udvekslingsstudenter, husk at tale med dem
  • besøg altid Rotary klubber, når du er ude at rejse
  • involvér jer i Rotaracterne, kom på besøg i vores klubber og invitér os på besøg hos jer
  • husk altid at sørge for at en ung gæst og alle andre gæster bliver budt velkommen i klubben
  • vær nysgerrig
  • omfavn verdenen, den har kram til dig
  • deltag på conventions, institutes og freds-seminarer

Tak for input til de rotaractere, der deltog på mødet den 1. april 2017

.