Tak for turen

Rotary hjulet drejer i D1470

Det var med glæde, at jeg ved møde i Københavns Rotary Klub kunne overrække guvernørkæden og dermed ledelsen af Distrikt 1470 til Nicolai Wirenfeldt Asmussen, Københavns Rotary Klub.

NWA

Nicolai Wirenfeldt Asmussen

Distriktsguvernør 2021-2022

Nicolai er velforberedt til opgaven og har allerede et længere Rotary CV end mange rotarianere opnår, om end Nicolai er med sine 42 år er distriktets yngste Guvernør nogensinde.

Nicolai har en lang erfaring fra forskellige organisationer og forretningsområder, og har grundlagt eller været partner i en række IT-virksomheder indenfor både salg og marketing, fin-tech og health-tech. I dag sidder han som IT-chef i firmaet Fresh.Land - en food-tech komet på det danske marked.

I fritiden er Nicolai blandt andet aktiv som dommer i iværksætter konkurrencer og fungerer som mentor for både virksomheder og enkeltpersoner samt deltager aktivt i fondsarbejde på bestyrelsesniveau.

Jeg glæder mig til det fortsatte samarbejde og er sikker på Nicolai med sikker hånd leder os alle igennem et godt Rotary, hvor vi også skal fejre Københavns Rotary Klubs 100 års jubilæum og dermed Rotary i Danmark i 100 år.

Se billeder fra kædeskiftet i Oddfellow Palæet og flere fotos på Facebook (https://www.facebook.com/groups/1749013952085836)

Det netop afsluttede Rotary år blev forskelligt fra det planlagte.

Rotarianerne, Klubberne og Distriktet lærte på yderst kort tid at anvende de virtuelle muligheder gennem Zoom og Temas møder. Ved en god indsats bevarede klubberne kontakten til medlemmerne, og der blev afholdt mange spændende møder, som ikke var tænkt mulige før pandemien. F.eks. en lang række møder vore Danmarks ambassadører rundt om i verdenen.

Nu, hvor vi igen kan mødes i klubberne, skal vi huske at have fokus på de sociale aktiviteter og det at gøre noget sammen. Derfor er det godt at se, hvorledes klubbernes mødekalendere er inspirerende fyldte.

Vi lærte at gennemføre Distriktets Årsmøde og Distriktskonferencen virtuelt. Distriktskonferencen gav os ligeledes muligheden for at trække personer ind oversøisk, og således var det blandt andet muligt at have Jeniffer Jones, der er Rotary International President Elect det kommende år med direkte fra Ontario.

Et billede, der indeholder tekst, elektronik, skærm, computer

Automatisk genereret beskrivelse

Distriktsbesøgene i klubberne blev for ca. halvdelen af klubberne gennemført som fysiske møder, hvor klubben havde valgt emne, og de fleste gange deltog Medlemsudvalget ved PDG Susanne Gram-Hanssen eller PI&PR Udvalget ved PDG Bjørn Zebitz. De øvrige distriktsbesøg blev afholdt virtuelt og ligeledes med deltagelse af udvalgene, hvor ønsket.

Iværksætterprisen blev afsluttet med finalen i forbindelse med Distriktskonferencen og vinderen Measurelet kunne kåres blandt de mange spændende kandidater.

Et billede, der indeholder tekst, visitkort

Automatisk genereret beskrivelse

Der er afholdes ligeledes det kommende år konkurrence om Iværksætterprisen og flere klubber er godt i gang med at finde deres kandidater. Distriktet opfordrer alle klubber til at deltage og støtter deltagelse.

Stort bidrag til End Polio Now

Den 13. juni fejredes Rotary i Danmark i 100 år ved en særdeles velgennemført event på Bakken med en særforestilling af Cirkusrevyen og spisning på Bakkens restauranter.

Der skal lyde en stor tak til Revygruppen for planlægningen og gennemførelsen af denne solide event, der melder at have indsamlet 330.000 kr., der samlet med den supplerende støtte fra Bill&Melinda Gates Foundation giver et bidrag på 1 mio.kr. til End Polio Now.

I forbindelse med Cirkuysrevyen tildeltes Ulf Pilgaard en PHF for hans mangeårige virke for dansk teater, film og revy – og ikke mindst humoren og smilet.

Et billede, der indeholder person, mand, kulør, stående

Automatisk genereret beskrivelse

Rotary Danmark har ansat ny Landsekretær og Landswebmaster.

Som Landssekretær er ansat Lone Bang Christensen, Nykøbing Falster RK, og som Landswebmaster er ansat Tine Lehrmann, Svenborgsund RK.

Et billede, der indeholder person, beklædning, bærer, poserer

Automatisk genereret beskrivelse                           Et billede, der indeholder person, smilende, poserer

Automatisk genereret beskrivelse

Lone Bang Christensen                                                         Tine Lehrmann

Du finder præsentationerne af Lone og Tine på Rotary Danmarks hjemmeside: Nyheder og Projekter | Rotary

Dermed afslutter jeg det sidste Månedsbrev som distriktsguvernør og takker for dialogen og samarbejdet med Distriktets Rotarianere, Klubber og Distriktsledelsen.

God Sommer!

Peder Jon Andersen