Forår og sommer på vej

Guvernørens forårs betragtninger

Lige om lidt kan vi mødes igen – må det ske!

Forsamlingsforbuddet både indendørs og udendørs lempes disse uger. Dette i lyset af vaccinationsprogrammet og det generelt lave smittetal.

Må genåbningen gå godt og må også din klub igen samles og mærke nærværet af klubben, idet vi fortsat følger de regler, der er opsat af myndighederne.

Vi har fra Distriktets side forespurgt myndighederne, om Rotary er omfattet reglerne for foreninger, men har ikke kunne opnå myndighedernes tilsagn. Der henvises til, at man for de enkelte klubber og aktiviteter kontakter de lokale politimyndigheder.

“De første 100 dage med Præsident Biden”

Distriktet indbyder til møde tirsdag den 27. april kl. 19.00 med ambassadør Henrik Bramsen Hahn, Washington D.C. med overskriften “De første 100 dage med Præsident Biden”.

Tilmelding er endnu muligt weekenden med på dette link: Rotary tilmeldingssystem (saldi.dk)

Besøg de andre Rotary klubber og måske jeres venskabsklub

Der er endnu mange klubber, der har virtuelle møder I kalenderen, så husk søgemuligheden Åbne Rotary Møder på rotary.dk, hvor du finder tilbuddene hos alle klubber i Danmark – også dine naboklubber.

Og har I bevaret kontakten til jeres venskabsklub?

Et virtuelt møde er en god lejlighed til at mødes med jeres venskabsklub i udlandet, så I fastholder disse gode forbindelser og sammen måske kan planlægge det næste besøg hos hinanden.

Følg Distriktets profiler på Facebook og LinkedIn

I dag deles mange informationer på Distriktets grupper på Facebook og LinkedIn, så en opfordring til, at du på Facebook følger grupperne

Netværk med Mening – Rotary                       (internt Rotary orienteret)

Rotary Distrikt 1470                                           (eksternt orienteret)

Rotary Danmark

og på LinkedIn følger grupperne

Rotary Region Hovedstaden

Rotary Danmark

De fleste opslag er mulige at dele, hvorved du nemt kan være med til at synliggøre Rotary i dit netværk og dermed øge kendskabet til Rotary og vores aktiviteter.

Mange klubber har ligeledes en god og aktiv profil på Facebook og LinkedIn, som er værd at følge.

Bøgen springer ud - livet springer ud - jeg springer ud... – Livets Vandring

Nyd foråret – bøgen springer ud disse dage og vi har en herlig lang sommer foran os.

Peder Jon Andersen

Peder Jon, Distriktsguvernør