Indsendt af Nanna Dreyer Stryhn den 2.10.2017
Lørdag den 30.9. afholdt vores venskabsklub Neustadt en velgørenhedskoncert i byens kirke til fordel for en organisation, Rexrodt von Fircks Stiftelse, der - udelukkende gennem private midler - støtter kræftramte mødre med særlig fokus på deres børn.

Robert og Nanna (+ bedre halvdele) repræsenterede NØRK og medbragte også en donation fra klubben på 500 Euro til støtte for det gode formål.

Koncerten med orgel- og trompetmusik er nærmere omtalt i vores mødeprogramoversigt.

Det var en meget velbesøgt koncert med ca. 300 tilhørere, efterfulgt af en reception for koncertgæsterne med "fingermad" i form af småretter og pindemadder, som klubbens medlemmer selv havde kokkereret.

Det var en god oplevelse for os, og i Neustadt-klubben var de meget glade for vores deltagelse i arrangementet og for donationen. Den efterfølgende morgen havde vi også fornøjelsen af at få talt med flere fra klubben, herunder både præsident og pastpræsident, der sammen med deres ægtefæller kom og spiste morgenmad med os på hotellet.

På billedet ses pastpræsident Manfred Rohde, der byder velkommen til koncerten.

/Nanna og Robert