Indsendt af Mogens Luun den 27.9.2005
Russisk aften på Snekken med Voronezh Pigerne

En russisk erhvervsdelegation kommer til landet – den lokale regions politiske guvernør melder han vil deltage i delegationen – og endelig meddeler denne, at han vil have et kulturelt indslag med i delegationen for at vise et anderledes indslag fra regionen. Den situation brugte vores Internationale tjeneste til en flot profilering af klubben og Rotary i Roskilde.

Voronezh Pigerne

Voronezh Pigerne er en forrygende og guldmedaljehædret sangtrup, og den fik lov til at sætte et stort fingeraftryk på den russiske delegations besøg i Roskilde til denne Russiske aften på Restaurant Snekken, som Roskilde Syd Rotary Klub havde arrangeret med det formål at skaffe penge til Rotary's humanitære arbejde. Der var 105 gæster til dette arrangement med god mad og underholdning og klubben forventer et overskud i størrelsesordenen 5.000 kr. efter donationer fra Restaurant Snekken, Nordea og Roskilde Bank, penge der senere i serviceåret skal indgå i Roskildeklubbernes fællesprojekt for rent vand i Afrika.