Udvekslingsstudent Oscar fra Ry er det næste lille års tid rejst til Argentina

Indsendt af Sam Strange Eyde den 10.8.2019
Adiós Dinamarca - ¡Buenos días Argentina!

Ry Rotary Klub udsender udvekslingsstudent til Argentina.

I kommende uge går turen til Argentina for det næste års tid. Farvel til de hjemlige trygge og kendte rammer og goddag til en ganske anden kultur og sprog mere end 12.000 km væk.

Disse var nogle af ordene fra Oscar Isager Sørensen da han på mødet i onsdags i Ry Rotary Klub fortalte om sit kommende udvekslingsophold på den sydlige halvkugle.

I Sydamerika, hvor der jo er vinter på denne tid af året tales der hovedsageligt spansk, og kun få kan lidt engelsk, og derfor har Oscar valgt at tage et intensivt spanskkursus for at få så god en start som muligt på sit ophold.
Oscar skal bo i byen Resiscencia (ca. 350.000 indb.), som ligger i det nordlige Argentina ikke langt fra Peru.
Et af formålet med Rotarys udvekslingsprogrammer er netop det at prøve at opholde sig i en anden kultur og derfor går opholdene altid til oversøiske destinationer. Opholdets varighed er typisk et lille års tid således, at vedkommende kan følge en hel årgangs skoleforløb på gymnasieniveau.
I klubben glæder vi os meget til at høre Oscars beretninger fra det fremmede, når han en gang i mellem får tid til at sende os en update om hans oplevelser derude.