Indsendt af Jens Skov Kristensen den 23.1.2019
GRÆSTED ROTARY KLUB donerede 10.000 kr. til TUBA, der står for Terapi og rådgivning for Unge, som er Børn af Alkoholmisbrugere.
Klubbens medlemmer fik onsdag, den 9. januar 18 besøg af Sisse Tvegaard Andersen, Presse - og kommunikationschef i foreningen TUBA.
Hun fortalte engageret om foreningens arbejde og de sonderinger, der har været i gang for at etablere en afdeling i Gribskov Kommune, siden GRK besluttede at give donationen tilbage i september 2018.

Donation fra Græsted Rotary Klub styrker håbet om en TUBA-afdeling i Gribskov

Græsted Rotary Klub havde onsdag aften besøg af organisationen TUBA, der hjælper unge fra familier med misbrug. Her blev klubbens medlemmer meget klogere på organisationens arbejde og på de store konsekvenser der kan være af at vokse op i en familie med misbrug.

Græsted Rotary Klub havde forud for besøget besluttet at donere 10.000 kroner til TUBA, som har 31 afdelinger over hele landet – dog ikke i Gribskov Kommune. Det arbejdes der dog på, for TUBA er i løbende dialog med kommunen omkring et muligt samarbejde.

Landsleder for TUBA Henrik Appel glæder sig over den lokale opbakning fra Græsted Rotary Klub.

- Vi er ovenud taknemmelige for den gavmilde donation. Det betyder meget både for os og for de unge, der søger vores hjælp. Vi ved, at dette problem også findes i Gribskov Kommune, og det varmer, at der er folk i kommunen, der ønsker at støtte vores arbejde. Vi håber også, at vi på et tidspunkt kan åbne en afdeling i Gribskov Kommune, siger han.