Rotary og Inner Wheel gør klar til Stafet for Livet

Indsendt af Henrik Rønnest den 23.8.2019

JydskeVestkysten den 23. august 2019

Igen i år har de lokale Rotary- og Inner Wheel klubber sat alle sejl til inden Stafet for Livet!

Det er godt på vej til at blive en god tradition for de lokale Rotary- og Inner Wheel-klubber i området at deltage i Stafet for Livet. Det sker igen i år ved kollektiv tilmelding af samtlige af vores medlemmer til støtte for kræftsagen. ”Det er over ordentlig vigtig, at vores deltagere hygger sig og har lyst til at være her på pladsen, gå/løbe runder og opleve Stafetten sammen”, siger Henning Christoffersen, klubbernes holdleder.  ”Det styrker klubbernes sammenhold at få gode oplevelser sammen”, fortsætter han. På den måde er Stafetten en god anledning til at kombinere det nyttige med det behagelige. Selvfølgelig mest behageligt, når vejret mager sig, men også i dårligt vejr vil der igen i år være godt gang i det store Rotary/Inner Wheel telt med tøjsalg, boder med blandt andet håndstrikkede karklude og knæklys, og selvfølgelig kaffe og kage.

Sidste år ændrede klubberne på det sociale element ved deltagelsen, så der nu er samling i teltet lige før åbningsceremonien, fællesspisning til aften lørdag før lysceremonien og igen morgenmad søndag morgen. ”Det har medlemmerne taget godt imod, og vi forventer endnu højere deltagelse i år”, siger Henning Christoffersen. ”Samtidig giver det tilskud til Stafetten. Vi er nu ved at lægge sidste hånd på forberedelserne til dette års Stafet, og glæder os til d. 7. september kl. 11!”

Fakta:

Haderslev Rotary Klub, Haderslev Hertug Hans Rotary Klub, Vojens Rotary Klub, Christiansfeld Rotary Klub og Inner Wheel Haderslev og Christiansfeld samarbejder omkring deltagelsen i Stafet for Livet.

I 2018 deltog klubberne med et hold på 283 deltagere, og indsamlede i alt 76.435 kr. til Stafet for Livet Haderslev.