Indsendt af Bent Christensen den 15.9.2023
Mandag den 6. september blev dette års Skoleiværksætterspil skudt i gang i aulaen på Dragør Skole.
Det er femte gang dette samarbejde mellem de tre skoler i Dragør og Dragør Rotary Klub bliver gennemført
De omkring 200 elever fra sjette klasserne i Dragør Skole, Nordstrandskolen og Store Magleby Skole skal i år bearbejde og præsentere ideer indenfor emnet

FREMTIDENS DRAGØR

Det er derfor indlysende, at Dragørs borgmester Kenneth Gøtterup allerede har takket ja til at være med i dommerkomiteen ved finalen den 6. oktober.

De ca. 200 elever i Dragør 3 skolers 8 sjetteklasser opdeles i omkring 40 grupper.

Hver af disse grupper skal definere problemstillinger, give løsningsforslag, modellere den udvalgte løsning og forberede en overbevisende præsentation.

Denne præsentation gennemføres i fase 5 ”semifinalen”, hvor der - af en intern bedømmelsesgruppe - for hver klasse udvælges det projekt, som klassen arbejder videre med.

Alle klassens elever samler herefter deres fokus om dette projekt.

I finalenen, der gennemføres i aulaen på Dragør Skole fredag den 6. oktober, præsenteres de 8 klassers projekter for en ekstern dommerkomite.

Denne bedømmelse følger de vurderingskriterier, der - sammen med mange andre oplysninger om projektet - er vist på PROJEKTPLAKATEN der via linket nedenfor.

plakat.jpg