Indsendt af Claus Funch Pedersen den 16.1.2023
I 2022 går Nexø Rotarys pris til Birthe Marie Julin Riisager, for sin indsats i det social-kulturelle fællesskab.

Birthe tildeles prisen med denne motivation:

”Birthe er en af Nexøs ægte sjæle, altid opmærksom på de svage og dem der trænger til hjælp. Altid klar til at give en hånd med, tage ansvaret og få udfordringerne løst.

Birthe bruger meget af sin tid på Øens Venner, som er en frivillig social-kulturel forening, der sætter det enkelte menneske i fokus.”

Øens Venner står bag ”Hyggen”, der er et aktivt fællesskab i Nexø, hvor mennesker mødes og deler livet, ingen skal sidde alene juleaften, alle er velkomne….

”Uden Birthe var der ingen Sct. Hans i år – march mod ensomhed – suppevagten – og flere aktiviteter for at samle penge ind til dem der trænger til hjælp.

Birthe, en sjælden ildsjæl med et stort hjerte for det sociale fællesskab”