Preben Giørtz-Carlsen modtager en PHF

Indsendt af Henrik Rønnest den 28.6.2018
Preben Giørtz-Carlsen modtog en PHF på mødet den 26. juni 2018.

Præsidentgruppens motivering for at tildele Preben Giørtz-Carlsen PHF - Paul Harris Fellow:

”Som det tredje medlem af Haderslev Hertug Hans Rotary Klub i 2017/18 har præsidentgruppen, på vegne af bestyrelsen, valgt at tildele en PHF til Preben Giørtz-Carlsen.

Som 80 årig kan Preben se tilbage på et flot liv både arbejdsmæssigt og privat som aktiv isenkræmmer og som aktivt medlem af detailhandelen i Haderslev og gennem det hele sammen med sin Helene.

Samtidig har Preben været medlem af Haderslev Hertug Hans Rotary Klub i over 31 år, hvor indsatsen er kulmineret i Rotary-året 2017/18. Han været en ualmindelig loyal og stabil klubmester, der på allerbedste vis har levet op til Rotary ’s idealer.

Vi har aldrig i teamet i bestyrelsen været i tvivl om, at Preben i den grad har udfyldt sin post og møde efter møde - også hvis han en enkelt gang har været fraværende - har sikret, at hjemme- og/eller udemøder har været tilrettelagt fornemt og er gennemført med stor præcision kombineret ansvarlighed.

Preben Giørtz-Carlsen er samtidig en personlighed, der med sit smittende humør og hurtige kommentarer - måske nok ind imellem lige til grænsen, men dog aldrig over -, er en stor gevinst for klublivet. Du kan det sjove, men man kan også snakke både fortroligt og seriøst med dig.

Hjertelig tillykke med en velfortjent PHF.”