PETS (President Elect Training Seminar) & INSTRUKTIONSMØDE

Indsendt af Peter Thode Loft den 20.2.2020
PETS (President Elect Training Seminar) & INSTRUKTIONSMØDE er organiseret af den indkommende guvernør med det formål:
- at give en introduktion til den kommende RI-præsidents årstema og -mål for Rotary året 2020/21,
- at synliggøre Distrikt 1461 og guvernørens mål og forventede aktiviteter for 2020/21,
- at motivere klubpræsidenterne til at udvikle og udfylde deres lederrolle,
- at træne nøglefunktioner i hver enkelt klub i relation til sekretariatsarbejdet, IT, Foundation samt Counsellor- og Protection Officerfunktionerne.

Alle Præsident Elect'r har mødepligt til PETS & INSTRUKTIONSMØDET som forudsætning for at kunne varetage Præsidentembedet i kommende år.

Invitationerne til PETS er målrettet mod: Præsident Elect/gerne også Præsident Nominee, for at sikre kontinuiteten i klubben, klubbens sekretær/evt. executive sekretær, Club Internet Communication Officer (CICO), Formand for Foundationudvalget (bemærk, at det er på PETS, at der opnås certificering for at komme i betragtning til evt. midler fra Distrikt Grant), klubbens Counsellor og Protection Officer.

Der er mødepligt for Præsident Elect’rne, og efter anmodning fra distriktscounsellor'en er der også mødepligt for nye counsellors og Protection Officers, mens de nævnte øvrige funktioner møder frivilligt, og ved forfald gerne ved en stedfortræder, således viden på det enkelte område tilgår og fastholdes i klubben.

Ud over træning i disse funktioner præsenteres Rotary Internationals årstema og -mål for 2020/21, ligesom disse sættes i sammenhæng med de mål, som vil præge indsatserne i Distrikt 1461 i 2020/21.

OBS! Som noget nyt afsluttes PETS i 2020/21 af et foredrag med en af Danmarks allerhotteste foredragsholdere Professor Rane Willerslev, der vil sætte fokus på ”Rygrad og Rummelighed”.

Prisen forventes at være kr. 660,- og således lidt mindre end sidste år, men naturligvis afhængig af deltagerantallet. Faktura tilsendes klubberne efter PETS.

Der er tilmeldingsfrist 26. februar 2020 kl. 11.30.

Vil glæder os til at se Jer alle som optakt til kommende guvernør- og præsidentår 2020/21.

Jens Kaptain
Distriktsguvernør Elect