Guvernørens betragtninger

Åbning på vej her ved Rotaryårets slutning

Dejligt at se, at klubberne igen mødes

Med forårets og sommerens komme og ikke mindst de reducerede restriktioner er klubberne begyndt at mødes igen.

Jeg har haft glæden af at besøge flere klubber, og det er en fornøjelse at mærke stemning og glæden ved igen at være sammen.

Husk at prioritere det sociale. Det er alt for længe siden, at vi har set hinanden anden fysisk.

De første 100 dage med Præsident Biden

Distriktet var vært for et ganske velbesøgt virtuelt møde med ambassadør Henrik Bramsen Hahn, Washington D.C., der gav et godt billede af situationen i USA efter de første 100 dage med Præsident Biden, hvad der var blevet indfriet og hvilke udfordringer Præsident Biden og USA står over for.

Velgennemført RYLA

Distriktet har den sidste weekend i maj gennemført et velbesøgt RYLA - Rotary Youth Leadership Award.

Se artiklen nedenfor og tak til teamet bag og de mange oplægsholdere under ledelse af Jens Erik Rasmussen.

Nominering af to stærke profiler

Distriktet støtter, at vores medlemmer gives muligheden i internationale positioner og har nomineret to stærke profiler til positioner i Zone 18, som vores Distrikt er en del af.

Jørn Petersen Jørn Petersen, Københavns Rotary Klub er nomineret til positionen som Regional Rotary Foundation Coordinator (RRFC).

Philip Muneer Højstrup FlindtPhilip Muneer Højstrup Flindt, Rotaract København Nord er nomineret til positionen som Rotary Public Image Coordinator (RPIC).

I skrivende stund kender vi ikke udfaldet og begge er de med i et klart stærkt felt af ildsjæle.

Tak til Assisterende Guvernører

Donald Nekman og Jens Flarup Bach fratræder med Rotary årets udgang hvervet som Assisterende Guvernører i henholdsvis Område 4 og Område 5.

Jens og Donald er tildelt PHF for deres indsats for klubberne og Distriktet.

Som Assisterende Guvernør følger og støtter man tre årgange af præsidenter.

Kan være et billede af Jens Flarup Bach og Donald Nekman, jakkesæt og indendørs

Solid indsats for genetablering af Københavns Rotaract Klub

Charlotte Katrine Melchiorsen, Københavns Rotaract Klub satte sig som mål i år sammen med Rotaracterne at genetablere Københavns Rotaract Klub. Klubben var reelt endt uden medlemmer og stod for at blive afmeldt.

Ved en solid indsats er det lykkedes og i dag er 11 nye medlemmer i klubben.

Distriktet har takket Charlotte for indsatsen ved tildeling af PHF.

Et billede, der indeholder udendørs, person</p>
<p>Automatisk genereret beskrivelse

Rotary International Convention i 2021 og 2022

De kommende uger gennemføres Rotary International Convention 2021 virtuelt – altså hjemme hos dig selv. Convention var planlagt til Taiwan, og vi kender alle begrundelsen for den virtuelle løsning.

Se nærmere i omkring registrering mv. i artiklen nedenfor.

Samtidig annonceres Convention 2022, der planlægges gennemført i Houston, Texas. De amerikanske conventions har ry for at være store og med alle sejl sat. Der vil blive givet kampagnerabat ved at tilmelde dig under dette års virtuelle convention. Se ligeledes mere i artiklen nedenfor.

Rotary i Danmark i 100 år

Den 13. juni fejres Rotary i Danmark i 100 år på Bakken med Cirkusrevyen og spisning på Bakkens restauranter.

Der er udsolgt i Cirkusrevyen og det er lykkedes at få flere restauranter til at åbne for spisning.

Desværre har Cirkusrevyen været nødsaget til at afmelde et mindre antal deltager. Det skyldes restriktionerne i teltet og afmelding er sket efter ”sidst til mølle”.

De fleste har også modtaget nye billetter, da der er skabt ”luft mellem parrene” – bemærk om I har fået nye billetter og husk at få de nye billetter med.

Det er beklageligt om end vi alle kender årsagen. Vi håber på de uheldiges forståelse og forstår man er blevet billet en anden dag. Det er ikke det samme og vi vil savne jer.

Med overgangen fra maj til juni er vi gået ind sommermånederne.

Den første præsidentkædeoverrækkelse er allerede foretaget.

Lad kædeoverrækkelse være anledning til et festlig møde i klubben.

Peder Jon Andersen

Venlig hilsen