Nyhedsbrev fra Præsidenten - 18.03.2020

Indsendt af Jens Carstensen den 18.3.2020

Kære Rotary kammerater

Håber alt vel hos Jer alle derude, og at ingen af Jer er blevet ramt af Covid-19 virussen?

Der er ingen tvivl om, at der er blevet vendt op og ned på hverdagene hos os alle, og hvad der gælder i dag af forholdsregler, er muligvis allerede historie i morgen.
Dog kan jeg kun opfordre til, at vi respekterer de retningslinjer, der bliver udstukket af myndighederne.

Vel vidende at der er større problemer i samfundet pt, end vores egen klubs mødekalender, tillader jeg mig alligevel at give Jer en opdatering på, hvad forsamlingsforbuddet betyder for Langeland Rotary Klub.

Aktuelt betyder det for vores klub, at der IKKE afholdes møder, før tidligst torsdag den 2. april.

Dette forudsætter naturligvis, at forsamlingsforbuddet på mere end 10 personer, ikke forlænges udover den 31. marts. Skulle dette ske, flyttes vores møder indtil vi atter må samles.
Personligt tror jeg at forbuddet bliver forlænget, i hvert fald til efter påske, så derfor vil vores kalender være meget foreløbig.

Vi skulle den 12. marts have afholdt et klubmøde, hvor vi skulle diskutere klubbens fremtid, herunder blandt andet, hvorfor vi nu har skiftet mødested samt, som nævnt i seneste ugebrev – fra mødet den 5. marts – en opsamling på Lene Bertelsens oplæg/opsang, der gav os følgende spørgsmål til individuel overvejelse:

Hvorfor skal der være en Rotary Klub i Rudkøbing?

Hvad kan de enkelte medlemmer gøre for klubben?

Hvordan skaber vi liv og udvikling i klubben?

Hvordan får vi mødeprocenten op?

Har klubben plads og råd til medlemmer, der har orlov i årevis?

Mød medlemmer, der har haft længere fravær med et: ”Dejligt at se dig igen”

Hvordan får klubben en større synlighed i lokalsamfundet?

Skal vi efter påske gå tilbage til onsdag som mødedag?

Jeg har, sammen med vores kommende præsident Simon Risbjerg, besluttet at dette møde er vigtigere at få afholdt, som det første efter vi er tilbage igen, end noget andet.

Der er således tale om en helgardering, når der kommer til at stå ”Klubmøde” i kalenderen på både den 2. april og den 16. april.

Og da vi ikke vil ændre mødedagen, før dette eventuelt bliver besluttet på klubmødet, holder vi fast i at torsdag er mødedagen, i hvert fald april måned ud.
Ligeså snart vi har kommende møder på plads, vil de fremgå af hjemmesiden.

Pas godt på Jer selv, og skulle der være spørgsmål til ovenstående, må i endelig kontakte mig.

Med venlige og virusfri hilsner

Jens Carstensen
Præsident 2019/2020