Nye regler om COVID19 giver Herning Rotary Klub problemer

Indsendt af Aksel Fyhn den 28.10.2020
Herning Rotary Klub har forsøgt at få overblik over de nye regler om forsamlinger, som endnu ikke er klart defineret med alle detaljer. Derfor kan der senere komme præciseringer.
Den generelle grænse på 10 personer gælder desværre også for almindelige Rotary-møder, hvor vi mødes omkring borde. Det betyder, at de fleste Rotary-møder ikke vil kunne gennemføres på normal vis.
Vi har overvejet at mødes i en biografopstilling, dvs. hvor alle stole vender i samme retning og med god afstand imellem. Ved den slags arrangementer er grænsen fortsat 500 personer. Vi har også overvejet at mødes digitalt via f.eks. – Zoom, Teams eller Adobe Connect. En 3. mulighed er at dele møderne op i mindre grupper på samme måde, som vi gør ved kaminmøder.
Bestyrelsen har valgt at aflyse møder i de næste 4 uger – da vi ikke synes at nogle af alternativerne passer til vores klub eller de aktiviteter, der var planlagt.
Det er frygtelig ærgerligt ikke at må mødes i klubben – og ikke mindst er det synd for det gode hold, der har gjort et stort forarbejde med en masse gode arrangementer.
Hvordan verdenen ser ud om 4 uger – er vanskeligt at spå om - men man kan være bekymret for vores klubaftener i december / januar.
Vi følger selvfølgelig løbende udviklingen og holder jer orienteret om vores planer.
Pas på jer selv og hold humøret højt til vi mødes igen i Herning Rotary Klub.
Aksel Fyhn