Indsendt af Peter Thode Loft den 27.6.2019
Præsidentskifte i Haderslev Hertug Hans Rotary Klub 1. Juli 2019.

Rotary-hjulet drejer som planlagt og 1. Juli 2019 sker det årlige præsidentskifte i alle Rotary klubber.
I Haderslev Hertug Hans Rotary Klub takker Kim Stenberg af efter at have været præsident i Rotary året 2018/19 og 1. juli 2019 overtager den nuværende Præsident Elect Henrik Rønnest præsidentembedet i 2019/20 i klubben.
”2018/19 har været et fantastisk godt år i Haderslev Hertug Hans Rotary Klub” udtaler Kim Stenberg
Klubben har i 2018/19 haft 44 spændende hjemme- og udemøder med inspirerende foredragsholdere om bl.a. erhvervsemner og også temaer indenfor idrætten og kulturelle forhold. Klubben arrangerede i Marts 2019 Folketingsvalgmøde med spidskandidaterne fra Soc.Dem partiet, Dansk Folkeparti samt Venstre, der var opstillingsberettiget i vores område hvori deltog over 110 fra alle Rotary klubberne i Haderslev Kommune.
Tilsvarende har klubben været på virksomhedsbesøg hos blandt andre Haderslev Sundhedscenter, Elmegården i Sommersted, SDU i Kolding, Haderslev Domkirkes Pigekor gav matiné for klubbens medlemmer grundet klubbens tilskud til en tur til Skotland, besøg hos Ecco sko i Bredebro, og afviklet Ego/Brancheforedrag med klubbens egne medlemmer.
”Haderslev Hertug Hans Rotary Klub er en klub i fremgang og medlemstallet er de seneste 5 år vokser med 36 nye, således der aktuelt er 86 medlemmer af klubben. Heraf er de sidste 9 kommet til i det seneste år. Det er vi naturligvis meget stolte af, og medlemstilgangen er da også danmarksrekord i forhold til medlemsudviklingen i alle Rotary klubber i Danmark, og er udtryk for, at vi har en rigtig velfungerende Rotary klub” oplyser Kim Stenberg
Billedet illustrerer kædeoverrækkelsen fra Kim Stenberg til Henrik Rønnest, der traditionen tro er foregået i Tipien, Gymosevej i Vonsbæk tirsdag, den 25. juni 2019.

Jyske Vestkysten hjemmeside 26. juni 2019: