Nu skal det være slut med Polio i hele verden

Indsendt af Asbjørn Isaksen den 25.5.2016
Rotary har indtil nu vaccineret 2,5 mia. børn over hele verden.
Bliver du ramt af polio, kan du blive invalid for resten af livet

Din hjælp er nødvendig

2 dråber vaccine er nok til at redde et barn – og koster kun ca. 3,50 kr. Hver eneste krone, der ydes gennem Rotary til projektet, bliver matchet 2:1 af Bill og Melinda Gates Foundation, der til dato har doneret 3 mia. kr.

ROTARY’s opgave er primært at skabe - finansiering til køb af vaccine samt til organisering og gennemførelse af vaccinationsdage. Det inkluderer penge til transport af vaccine til lokalområderne – ofte under meget vanskelige forhold – og uddannelse af lokale sundhedshjælpere, samt at skaffe økonomiske midler til gennemførelse af kontrolfunktioner før, under og efter en vaccinationsrunde.

WHO har ansvaret for at analysere behovet samt organisere og gennemføre massevaccinationer. Det er også WHO, der kontrollerer og strukturerer opfølgning og registreringer.