Indsendt af Jonna Høj den 19.7.2017
En sommerhilsen fra vores Præsident.
Kædeoverrækkelsen.
Tusind Tak
Jeg modtager kæden med ydmyghed men også lidt nervøsitet. Jeg vil gøre mit bedste for at lave et godt og spændende Rotary år 2017/2018 sammen med min bestyrelse, således at Videbæk Rotary klub også i fremtiden kan fremstå som en dynamisk og fremadrettet klub som vi alle kan være stolte af at være en del af.

Jeg vil fortsætte den nuværende tradition og målsætninger for klubben, bla. ved at

- Vi skal blive ved med at udvikle Rotary (hvad er det for en fortælling vi vil fortælle)

- Skaffe nye medlemmer

- Udviklet vores klublivet bla.

- Få fat i spændende foredragholdere

- udebesøg

- Intercitymøder eller møde

- ego fordrag

- og re-ego foredrag, så de nyere og yngre medlemmer også få en fornemmelse af hvem ”de gamle er (læs dem der har været med i mange år)

I Rotaryåret 2017/18 har vi ca. 40 møder der skal afholdes. Det første møde bliver i uge 33 den 14. august. Jeg holder nemlig ferie i uge. 32. Udvalgene som bliver offentliggjort senere vil komme til at stå for 2-3 møder hver i løbet af året og jeg håber vi kan komme til at være arrangør eller med arrangør til et lidt større intercitymøde sammen med Ringkøbing og Skjern/ Tarm Rotaryklub. Der er dog ikke noget endeligt planlagt, men det hører i selvfølgelig om senere såfremt det falder i hak.

Så til noget helt andet. Alting koster. Vi er nød til at hæve kontingentet. Har talt med bestyrelsen om 50 kr. men der er en kontingent stigning på 50 kr. til Rotary Danmarks hjælpefond og en overset stigning på 20 kr. til Rotary International. Altså en stigning på 70 kr. pr. 1. august 2017 . Går fra 2250 til 2320 kr. En trøst er at det er en af distriktets billigste klubkontingenter.

En anden lille ting som jeg agter at sige go til er at give 1750 kr. væk. Grundet til at jeg nævner det nu er at Holger Heldbo AG (Assistent Governor) gerne vil have en tilbagemelding nu her inden sommerferien. Det er til et fælles projekt i AG område 1 i et samarbejde mellem 8 rotary klubber

For to år siden byggede Brande og Give RK med hjælp fra hjælpefonden og distriktet en pigeskole på øen Bhola I Bangladesh. Der var ikke penge til møbler så man tog de gamle med fra den gamle skole.

Nu er møblerne ved at være i meget dårlig stand og hvis der kan skaffes ca. 4000 US dollar er der til nye møbler til skolen

8 klubber der hver giver 1750 kr. = 14000

Hjælpefonden doubler op så totalt er 28000 kr. som er ca. 4000 US dollar. Jeg synes det er et godt projekt hvor vi kan gøre en forskel for et lille beløb.

Ja man siger jo at kvinder er gode til at bruge penge så……… MÅSKE ER DET RIGTIGT. Jeg er ligesom startet ihvertfald.

Skal vi rejse os og råbe et trefoldigt hurra for vores klub.

Videbæk Rotary klub længe leve. Hurra –Hurra - Hurra

Vil slutte med at ønske jer alle en fantastisk sommer.