Velkommen til Melissa og 'god tur' til Silke

Indsendt af Bodil Fogh Hansen den 15.5.2017
Klubben siger velkommen til Melissa d. 5. eller 6. august, og i august siger vi samtidig 'god tur' til Silke, som skal 1 år til Columbia.

Med alle 3 værtsfamilier på plads samt en optagelse i 1G på Niels Brock, Det internationale gymnasium, så er vi klar til at byde Melissa velkommen i klubben.

Der skal endnu en gang lyde en stor tak til alle værtsfamilierne. Vi er sikker på at det bliver en oplevelse for alle parter, da Melissa virker som en rigtig sød og meget udvekslingsmotiveret ung pige.

Melissa kommer fra Mexico - fra en større by 'Morelia' nord vest for Mexico City (den er på UNESCOs verdensarvsliste). Melissa skal først bo på Frederiksberg og dernæst hos 2 familier i Vanløse. Alt indenfor cykelafstand og med gode offentlige transportmuligheder.

Melissa kommer til at gå på Rotarys sprogskole på Ørestad gymnasium om tirsdagen (formiddag), så med støtte fra familier og klubben forventer vi, at hun kan kommunikere på dansk inden længe (selvom hendes engelsk er rigtigt godt).

Melissa og hendes forældre har allerede besluttet, at hun skal deltage i Rotarys Euro bustur - en tur på små 18 dage igennem de europæske lande sammen med andre Rotary udvekslingsstuderende i Danmark.

Vi ser frem til at modtage Melissa i lufthavnen - forhåbentlig med god opbakning fra mange for at gøre det dejligt festligt. Og så ser vi hende i klubben, hvor vi håber, at alle vil gøre deres bedste for at få hende til at føle sig hjemme.

--------

Silke tager afsted i august til Columbia. Vi ved endnu ikke præcist hvor eller hvornår, men vi får mulighed for at ønske hende en rigtig god tur inden afrejse - hvor hun deltager i et klubmøde.