Indsendt af Birte Marie Linnebjerg den 24.6.2013
I juni 2013 arrangerede Dyrehaven rotary klub en familiedag på Charlottenlund travbane med det formål at indsamle penge til støtte for Julemærkehjemmene. Da Rotary ikke blot kan give penge til et projekt, blev Julemærkehjemmene bedt om at konkretisere et projekt og valget faldt på et nyt køkken til Julemærkehjemmet i Hobro.

For at skaffe penge til det afholdt Dyrehaven et arrangement for børn i samarbejde med Travbanen i Charlottenlund, hvor indtægter fra sponsorer, entre og aktiviteter gik til projektet.

Arrangementet afvikledes på en løbsdag, så der var masser af travløb for alle og aktiviteter for børn (og voksne) som ansigtsmaling, tegning, Segway kørsel, ponyridning, trylleshow, ballonshow mv.

Det samlede overskud på 100.000 kr. blev givet til julemærkehjemmet i Hobro, som for pengene fik etableret et nyt køkken, hvilket gør det muligt for børnene af deltage i madlavningen og dermed selv lære at lave ernæringsrigtig mad.