Julehilsen 2023 til alle Rotary medlemmer i Distrikt 1480

Medlemsudvalget, som blev rekonstrueret i 2023 og som nu består af 7 medlemmer* har haft arbejdstøjet på.
*Medlemsudvalget består af: Annette Hansen (Roskilde Østre), Anne Plasmann (Sorø), Annie Ejstrup (Køge Nord), Bente Ravn (Stege), Cornelius Olesen (Skælskør), Claus Nielsen (E-klubben /AG) og Ulla Koch (Sorø)

Vores fornemste opgave er at understøtte medlemsudviklingen i distriktet ved dels at deltage i distriktets ledelse men i høj grad ved at hjælpe, inspirere og motivere klubbernes medlemsarbejde.
Vi har i 2023 haft fokus på at udvikle værktøjer, der er let tilgængelige og brugbare for den enkelte klub.
I værktøjskassen, som I finder på distriktets hjemmeside (Distrikt 1480 - Dokumenter | Rotary) kan I blandt andet finde: tips og råd til medlemsudvikling, forslag til mentorordning, en attraktiv klub, oplæg til strategiarbejde og en vejledning til spørgeskema i forbindelse med medlemsundersøgelse.
Mangler der noget i værktøjskassen, så skriv endelig.

Den 12. oktober 2023 afholdt medlemsudvalget et medlemsudviklingsseminar, som var velbesøgt. Udover de emner som også er nævnt under værktøjskassen, havde vi fokus på SYNLIGHED. Aftenen sluttede med et meget inspirerende oplæg fra verdensmesteren i svømning Mette Bloch. Alle præsentationer fra denne aften ligger også i værktøjskassen.

Det næste medlemsseminar holdes den 7. marts 2024 i samarbejde med PR/Branding-udvalget.