Intercitymøde - Michael Svarer zoomer ind på dansk økonomi

Indsendt af Peter Thode Loft den 6.2.2023
Det er med glæde at Haderslev Hertug Hans Rotary Klub kan invitere til et spændende Intercitymøde med Michael Svarer

tirsdag den 7. marts 2023 kl 17:30 på Hotel Norden i Haderslev.

Michael Svarer er professor i nationaløkonomi ved Århus Universitet. Fra 2012 var han økonomisk vismand og fra 2016 ril 2020 blev han overvismand og dermed også en meget indflydelsesrig økonom, som både regering og folketing lyttede meget til på vej ind i og under corona-krisen.

Ved Intercitymødet vil Michael Svarer helt naturligt sætte fokus på den aktuelle inflation og se Danmark i det økonomiske globale perspektiv. Hvor bevæger den aktuelle økonomiske krise sig hen?, - og er der et positivt perspektiv forude set i forhold til prisernes himmelflugt og reduktionen af reallønnens værdi samt virksomhedernes evne til at kunne konkurrere i både et nationalt og internationalt perspektiv?

Michael Svarers primære forskningsområde er arbejdsmarkedet, og han vil tilsvarende naturligt kunne indgå i en dialog om, hvordan den aktuelle meget høje beskæftigelse i Danmark vil udvikle sig i de kommende år.

Dette er et intercitymøde med en af de helt store økonomiske økonomer, der har utrolig stor indflydelse både i forhold til den økonomiske politik og også beskæftigelsespolitikken. Derfor håber Haderslev Hertug Hans Rotary Klub, at der ud over betydelig opbakning fra egen klub også vil være stor tilslutning fra Rotaryklubberne i Christiansfeld, Haderslev og Vojens samt Inner Wheelklubben i Haderslev.

Tag gerne kolleger fra erhvervslivet med og ægtefæller, partnere og venner med som gæster, der alene betaler for maden kr. 150,00 incl. vand og kaffe. Sodavand, øl og vin kan tilkøbes.

På grund af det praktiske på hotellet bedes klubbernes sekretærer (Haderslev, Vojens, Christiansfeld og Inner Wheel) informere præsidenten for Haderslev Hertug Hans RK om deltagerantal (peter@thodeloft.dk). Bindende svar senest torsdag den 2. marts 2023 (der skal ikke betales for  mad og drikkevarer på aftenen. Klubberne afregnes efterfølgende).
07.03.2023. 17:30