Indsendt af Peter Eigenbroth den 14.7.2017
15 børn fik en rigtiggod sommerferie-oplevelse

Han Herred Rotary Klub har i samarbejde med Folkekirkens Familiestøtte arrangeret en sommerlejr for børn fra lokalområdet, der måske ellers ikke ville komme på en sommerferie.

Lejren varede i fire dage og fandt sted på Fosdalgård Naturskole. Der var masser af ryste-sammen, bevægelses- og sportsaktiviteter, og børnene fik desuden en biologi-time med stedets leder, Svend Møller Nielsen, hvor de bl.a. fik lejlighed til at studere ting fra naturen i mikroskop.

Der var også indlagt en udflugt til Jesperhus Blomsterpark i lejropholdet, der sluttede med, at børnenes forældre og søskende kom og deltog i sidste dags festmiddag.

Han Herred Rotary Klub havde voksne til stede igennem hele lejren, ligesom der var frivillige med fra Familiestøtten.