Guvernørens hjørne

Guvernørens hjørne – august 2019

Månedsbrevet bliver til ”Guvernørens hjørne”

I stedet for det traditionelle månedsbrev, så vil du fremover få tilsendt ”Guvernørens hjørne”.

Forskellen mellem månedsbrevet er fortrinsvis, at ”Guvernørens hjørne” ikke fokuserer så meget på enkeltprojekter, men i højere grad på ”rigets tilstand”, holdninger samt fokus på udviklingen.

Enkeltprojekterne vil du se en masse af. De vil ugentligt blive bragt på hjemmesiden, så du kan få meget inspiration og information ved at følge med i disse opslag.

Du vil få ”Guvernørens hjørne” tilsendt pr. mail, ligesom du vil finde den på distriktets hjemmeside.

Hjemmesiden og PR/Branding

Hjemmesiden vil blive meget mere dynamisk og nyhedsdækkende, så alle Rotarianere bliver klædt bedre på, og får indsigt i, hvad der sker i vores klubber og distriktet.

Det er en del af vores PR/Branding strategi, både at forny og forbedre hjemmesiden, der primært henvender sig til medlemmerne og så Facebook, der både henvender sig til medlemmerne og alle der endnu ikke er blevet medlemmer af Rotary.

På denne måde skaber vi større synlighed, som på mange måder vil gavne vores organisation.

Kom godt i gang med 2019/20

Jeg håber, at alle klubber er så langt i deres planlægning og programmer, at der ligger nogle spændende klubaftener og udebesøg i kalenderne rundt omkring.

Når man ser på den mængde af arrangementer der finder sted i vores klubber, så er det jo ganske enkelt imponerende, at vores forening er i stand til at arrangere møder hver eller hver anden uge, med stort faglig og socialt indhold.

Samlet er det omkring 2.000 arrangementer om året. Det er da fantastisk og noget vi kan være stolte af, år efter år, at kunne få op at stå.

Ungdomstjenesten

Youth Exchange med udvekslingsstudenter er en yderst krævende opgave arbejdsopgave,  som klares fortrinligt at de involverede presoner,  der bruger et meget stort antal timer af deres fritid på dette fantastiske område.

Vi har valgt at styrke organisationen omkring hele Ungdomstjenesten og fået flere personer på området, så det fremdeles er delt organisatorisk mellem Youth Exchange og øvrige programmer.

Der har nemlig de seneste år været en stigende interesse i at arrangere Short Term Exchange og Ungdomscamp´s.

Samtidig vil vi gøre mere ud af New Generation Student Exchange (NGSE) og Rotary Youth Leadership Award (RYLA)

Så har du og din klub interesse i at vide mere om Short Term eller andet af de øvrige programmer, så vil jeg anbefale at man tager kontakt i god tid til de personer som varetager opgaverne.

Vedlagt finder du organisationsplanen for hele ungdomstjeneste området, med angivelse af kontaktpersoner og hovedansvarlige.

Serviceprojekter – Rotary Foundation og Rotary Danmarks Hjælpefond

Jeg håber mange klubber enten er i gang med, eller har planlagt små og store projekter, både lokalt og i det store udland.

Gennem brug af distriktets folk og støttemidler fra Rotary Foundation og Rotary Danmarks Hjælpefond er der mange muligheder for at gøre godt for andre.

Så hold jer endelig ikke tilbage og det er i særdeleshed nu og i de kommende måneder der skal søges om midlerne.

World Polio Day

En anden måde at støtte er, gennem indsamling eller projekter, at være med til at markere World Polio Day.

I hele organisationen markeres det hvert år den 24. oktober og det kunne være at din klub kunne have lyst til at lave noget i den forbindelse

Distriktskonferencen 26-27. oktober 2019

Du vil i starten af september modtage indbydelse til årets Distriktskonference.

Programmet bliver spændende, hvor der udover det faglige som skal være på en distriktskonference bliver foredrag af den kendte skuespiller Stig Rossen.

Dernæst bliver der et meget spændende ledsagerprogram, så tag endelig partnerne med, de vil få en stor oplevelse og de vil efter ledsagerturen nå at være tilbage til konferencen og deltage i foredraget med Stig Rossen.

Men mere om dette i næste måned.

Guvernørens klubbesøg

Det vigtigste, og det jeg glæder mig mest til, er at besøge klubberne.

Derfor ser jeg frem til at komme rundt på besøg, som starter i september og slutter i marts.

Så på gensyn til jer alle.

Med Rotary hilsen

Jan Aagaard