Guvernørens egetræ blev plantet i Egehaven på plejehjemmet Rise Parken

Indsendt af Jørn Gam den 12.11.2017
Foundationsudvalgs medlemmerne H.C. Barøe og Jørn Gam plantede egetræet i Egehaven på plejehejemmet Rise Park

Plejehjemmet Rise Parken modtog i sidste uge et egetræ fra Rødekro Rotary Klub.

Rotary ønsker på verdensbasis at plante flere træer for at forbedre klimaet i verden. To repræsentanter for den lokale Rødekro Rotary Klub, Hans Chr. Barsøe og Jørn Gam, var på besøg i Rise Parken for at plante et 2 meter højt egetræ.

Plejehjemmet havde i den anledning lavet et festligt arrangement, så beboerne kunne se nedgravningen af træet udenfor, selv om det var lidt koldt.Efter den veloverståede plantning var Rise Parken vært ved et kaffebord i pavillonen ved Egehaven i Rise Parken. Det var et hyggeligt arrangement, hvor vi mødte mange bekendte og fik både hyggelig snak, kanelstang, Baileys og sad i læ for den friske blæst. Plejehjemmet Rise Parken var glad for træet og udtrykte villighed til at modtage flere træer på deres store og smukke udendørs område.

Jørn Gam, Foundationformand i Rødekro Rotary Klub