Evaluering Team Egedal Paris

Den 8. oktober samledes Team Egedal Paris på Rådhuset i Egedal.

Teamets ledere,  deltagere, trænere, coach og Rotarianere sammen med Egedal kommune, repræsenteret ved blandt andre borgmester Willy Eliasen, Direktør Peter Olrik og Egon Agerlin, centerchef Skole og Dagtilbud.

Det var en meget flot evaluering, der kom frem, om hvad projektet har betydet for de 14 unge.

De har opnået en betydelig fremgang i skolen, og en styrkelse i egen personlighed, som for hver især betyder meget for deres videre liv.

Først og fremmest er det en glæde, at de har fået denne udvikling.

Desuden er det nu 14 unge som med stor sandsynlighed vil klare sig selv, uden de behøver kostbar hjælp fra det offentlige.

Et projekt med det indhold, som er kernen i vores arbejde med Rotary Social Innovation, ”hjælp til børn på kanten”.

En af deltagerne, Amanda tog til sidst ordet og sagde: ”Før jeg kom med i dette projekt vidste jeg ikke, der var noget som hedder Rotary. Nu har jeg lært, hvad I er og kan. Tænk at der er mennesker og organisationer som jer, der giver uden at forvente at få noget tilbage. Tak til jer alle”.

Større ros kunne teamet og Rotary ikke få

Bjørn Zebitz