Du bør overveje Herlev Rotary Klub

For ildsjæle,
der vil være på forkant,
gøre en forskel
og kan bruge et pusterum i hverdagen,
- Så er et medlemskab af Herlev Rotary Klub en overvejelse værd
  • Vi har et godt kammeratskab
  • Hver uge har vi et foredrag, der giver os indsigt i, hvad der rør sig kulturelt, socialt, økonomisk og erhvervsmæssigt - lokalt som globalt
  • Vi er et verdensomspændende netværk, som er åbent for dig
  • Via velgørende projekter og ungdomsudveksling bidrager vi til en bedre verden

Herlev Rotary Klubs aktiviteter

Vi har bl.a. støttet:

-Røde Kors Herlevs julepakker til værdigt trængende

-Indsamlingen til ofrene for oversvømmelserne i Østafrika

-En frivilligt drevet fritidsklub i slumkvarteret i storbyen Pombal i Brasilien i et samarbejde med den lokale Rotaryklub

Til sommer modtager vi en udvekslingsstudent fra et sted i verden, og sender en ung dansker den modsatte vej. Begge skal bo privat og gå i skole i et år. Alene ungdomsudvekslingen omfatter på verdensplan mere end 7000 unge hvert år.

Herlev Rotary Klub i praksis

Vi holder til i Hjortespring Golfklub, og mødes hver torsdag kl.17:00-18:30 til et foredrag og et aftensmåltid.

Mødernes indhold står vi sammen om at finde på og arrangere.

Vi har en fast agenda, men tonen  og omgangsformen er uformel.

Nogle møder holdes ude, hvis vi skal besøge en virksomhed, en udstilling eller en forestilling.

Se de kommende møder på vores kalender www.rotary.dk/clubs/herlev

Et Rotary-år varetages af bestyrelsen med præsidenten i spidsen, og der skiftes ledelse hvert år i juni/juli.

Om Rotary International

Medlemmerne er primært ledere og selvstændigt erhvervsdrivende - både mænd og kvinder, og fra alverdens brancher.

Vi mener, at vi gennem et positivt mindset og gå-på-mod kan gøre en forskel - både for den enkelte og for verden.

Rotary er en verdensomspændende professionel netværks-organisation, som blev stiftet i Chicago i 1905 af Poul Harris  som en reaktion mod korruption og mafiavælde.

I dag er der worldwide 1,2 mill. medlemmer fordelt på mere en 32.000 klubber.

I Danmark er der ca.11.000 medlemmer fordelt på mere end 175 klubber.

Rotarys flagskibe

Rotary Foundation bidrager med ekstra midler til projekter, hvor der er samarbejde mellem flere landes rotaryklubber.

Rotary International Foundation støtter ungdomsudveksling og scholarships i hele verden.

Polio-bekæmpelsen på verdensplan er et af de største projekter Rotary har involveret sig i - og det med stor succes. Sammen med Bill Gates har man de seneste år rejst mere end 500 mill. USD, og rotarianere fra hele verden har på frivillig basis rejst ud og har vaccineret i de fjerneste egne. På verdensplan er der nu under 100 polioramte, og målet er at ramme nullet i lang tid nok til at polio vil forsvinde for altid.