Dobbeltdækkerbus banede vej for støtte til Børnefonden

Indsendt af Birte Marie Linnebjerg den 23.6.2014
Rotary-medlem Peter Kristensens landsturné med en ægte London-dobbeltdækkerbus i 2014 for Børnefonden er den direkte årsag til, at Kastrup Rotary Klub har donerer 5.000 kroner til Børnefondens arbejde.

”Vi har hørt så meget om Peters turné for Børnefonden, at det inspirerede os til at støtte fondens vigtige arbejde med at hjælpe forældreløse børn i Afrika,” siger præsidenten for Kastrup Rotary Klub Vagn Søby og henviser til, at klubmedlem Peter Kristensen sidste år kørte landet rundt med sin ægte London-dobbeltdækkerbus som reklamesøjle for Børnefonden. Bussen blev brugt som base for fondens aktiviteter i forbindelse med afviklingen af musikfestivaler, store løb og lignende begivenheder.

Børnefondens administrerende direktør Bolette Christensen, der forleden tog imod Kastrup Rotarys bidrag på 5.000 kroner, har på et fællesmøde for en række Rotary-klubber på Amager tidligere på året holdt foredrag om fondens arbejde. Ved samme møde fortalte skuespiller Per Pallesen om sine besøg i Afrika som ambassadør for Børnefonden. Han er selv mangeårig sponsor for et barn i Afrika.

”Giv et barndom for 215 kroner om måneden”, lyder et af fondens slogans, men de 5.000 kroner fra Kastrup Rotary Klub går dog til Børnefondens mere generelle arbejde for afrikanske børns trivsel og skolegang. Vagn Søby har et stort ønske om, at klubben også i årene, der kommer, har mulighed for at bidrage til fondens aktiviteter.

Yderligere oplysninger:

• Vagn Søby, Kastrup Rotary Klub, mobil: +45 71 20 16 43.